В умовах глобальних світових трансформацій, кризи, корупції,
зростаючого розриву між складністю сучасного світу і здатністю людини її
усвідомлювати та діяти адекватно нових обставин, вітчизняному фахівцюмедику треба не стільки безперервно поповнювати свій інформаційний скарб,
скільки мати здатність творчого його використання в умовах, коли від якості
його професіональної компетентності залежить життя людини. Актуальним
стає психологічний супровід щодо створення систем управління якістю
надання освітніх послуг у вишу і підготовки конкурентоспроможних
фахівців-медиків та забезпечення умов самореалізації і особистіснопрофесійного самовдосконалення всіх учасників освітнього процесу.
Отримані результати теоретичного і емпіричного дослідження
дозволяють зробити висновки про те, що поступово відбувається
усвідомлення необхідності трансформації системи професійної освіти з
підготовки спеціаліста певної галузі на професійно-особистісний розвиток
людини, суб’єктне самовизначення і самовдосконалення всіх учасників освітнього простору, що підкреслює важливість психологічного супроводу
самореалізації особистості дослідника наукових знань в умовах медичного
університеті та доцільність використання постнекласичної моделі та
створених на її підставі авторських моделей освітнього коучингу «Шлях до
гармонії життя» та «Від мрії до успіху». Досвід використання зазначених
технологій в освітньому процесі медичного університету показав
покращення самопочуття особистості-дослідника наукових знань, зниження
тривожності і підвищення стійкості до стресорів.
In the context of global transformations, crises, corruption, the
growing gap between the complexity of the modern world and the ability of a
person to understand it and to act adequately new circumstances, the domestic
medical specialist should not so much continuously replenish his information
treasure, how much he has the ability to use it creatively in a situation where the
quality of his professional competence depends on human life. The psychological
support for the creation of quality management systems for the provision of
educational services in higher education and training of competitive medical
professionals and provision of conditions for self-realization and personal and
professional self-improvement of all participants in the educational process
becomes relevant.
The results of theoretical and empirical studies allow to conclude that there
is awareness of the need to gradually transform the system of vocational education
with specialist training in a particular field of professional and personal
development of human subjective and self-determination of all participants in the
educational space, which emphasizes the importance of psychological support self
personality of the researcher of scientific knowledge in the conditions of a medical
university and expediency of postnonclassical use th model and created on the
basis of copyright educational coaching models' path to harmony of life "and"
Dream to success. " The experience of using these technologies in the educational process of the medical university has shown improvement of self-esteem of the
person-researcher of scientific knowledge, reduction of anxiety and increase of
resistance to stressors.
В условиях глобальных мировых трансформаций, кризиса, коррупции,
растущего разрыва между сложностью современного мира и способностью
человека ее осознавать и действовать адекватно новых обстоятельств,
отечественному специалисту-медику надо не столько непрерывно пополнять
свой информационный сокровище, сколько иметь способность творческого
его использования в условиях, когда от качества его профессиональной
компетентности зависит жизнь человека. Актуальным становится
психологическое сопровождение по созданию систем управления качеством
предоставления образовательных услуг в вуз и подготовки
конкурентоспособных специалистов-медиков и обеспечения условий для
самореализации и личностно-профессионального самосовершенствования
всех участников образовательного процесса.
Полученные результаты теоретического и эмпирического исследования
позволяют сделать выводы о том, что постепенно происходит осознание необходимости трансформации системы профессионального образования по
подготовке специалиста определенной отрасли на профессиональноличностное развитие человека, субъектное самоопределение и
самосовершенствование всех участников образовательного пространства,
подчеркивает важность психологического сопровождения самореализации
личности исследователя научных знаний в условиях медицинского
университете и целесообразность использования постнеклассические й
модели и созданных на ее основании авторских моделей образовательного
коучинга «Путь к гармонии жизни» и «От мечты к успеху». Опыт
использования указанных технологий в образовательном процессе
медицинского университета показал улучшение самочувствия личностиисследователя научных знаний, снижение тревожности и повышения
устойчивости к стрессоров.