На сучасному етапі розвитку освіти дедалі більше
затребуваною стає практика використання дистанційних методів
навчання. Цифрова освіта в умовах обмежень через пандемію, викликану
Covid-19, знаходить у середовищі освітніх організацій широкомасштабне
застосування. Сьогодні в період вимушеного повномасштабного переходу
на дистанційне навчання вчені-теоретики і викладачі-практики переконалися в освітньому потенціалі дистанційної освіти (ДО), що став оптимальним варіантом педагогічного вирішення проблеми і перетворився в
кризовій ситуації на потужний інструмент навчання. Застосування інтерактивних методів навчання в електронному середовищі зумовлює
стимуляцію самостійної освітньої діяльності та постійного зворотного
зв'язку студентів. Активні методи навчання широко використовуються у
педагогічно організованому пізнавальному процесі з різних навчальних
дисциплін.
Аналізуються матеріали зарубіжних та вітчизняних практик
реалізації дистанційних форм навчання, у тому числі заснованих як на
визнаних теоретичних розробках, так і на альтернативних дослідженнях.
Обґрунтовано дефініцію «дистанційне навчання», яка трактується як
механізм організації освітнього процесу за допомогою використання
інформаційно-комунікаційних мереж та здійснюється взаємодія учнів
один з одним і педагогом. У статті розглядаються інтерактивні методи
навчання, характерною особливістю яких є здатність інтеграції та
застосування в електронному середовищі за допомогою інформаційнокомунікаційних технологій. Активні методи навчання сприяють
залученню студентів до вирішення проблем, максимально наближених
до професійних, не тільки розширюють та поглиблюють професійні
знання, але одночасно розвивають практичні навички та вміння. Все це
дозволяє успішно формувати загальнокультурні, загальнопрофесійні та
професійні компетенції майбутніх фахівців.
At the current stage of education development, the practice of
using distance learning methods is becoming more and more popular. Digital
education in the conditions of restrictions due to the pandemic caused by
Covid-19 finds wide-scale application in the environment of educational
organizations. Today, in the period of a forced full-scale transition to distance
learning, theoreticians and practicing teachers are convinced of the
educational potential of distance education, which has become the optimal
pedagogical solution to the problem and turned into a powerful learning tool
in a crisis situation. The use of interactive learning methods in the electronic
environment leads to the stimulation of independent educational activities and
constant feedback of students. Active learning methods are widely used in the
pedagogically organized cognitive process of various educational disciplines.
The materials of foreign and domestic practices of distance education
implementation, including those based on both recognized theoretical
developments and alternative research, are analyzed. The definition of
"distance learning" is substantiated, which is interpreted as a mechanism for
organizing the educational process using information and communication
networks and the interaction of students with each other and the teacher. The
article discusses interactive learning methods, the characteristic feature of
which is the ability to integrate and apply in the electronic environment with
the help of information and communication technologies. Active learning
methods contribute to the involvement of students in solving problems as
close as possible to professional ones, not only expand and deepen
professional knowledge, but at the same time develop practical skills and
abilities. All this makes it possible to successfully form general cultural,
general professional and professional competencies of future specialists.