Вступ. Безперервний розвиток фармацевтичного ринку праці призводить до підвищення рівня конкуренції, що, своєю чергою,
викликає необхідність створення нових робочих місць, зміни стратегії самого підприємства. Постійні швидкі зміни як внутрішніх,
так і зовнішніх чинників функціонування фармацевтичних організацій призводять до того, що навчання персоналу посідає одне
з ключових елементів у кадровій політиці.
Мета та завдання: шляхом анкетування провести експертне оцінювання відношення персоналу аптечних закладів до постійного
навчання в системі безперервного професійного розвитку та проаналізувати один з основних напрямів підвищення конкурентоспроможності фармацевтичних підприємств – навчання персоналу, визначити найефективніші форми безперервного навчання.
Матеріали та методи дослідження. Матеріалом дослідження були дані анонімного анкетного опитування 147 фахівців регіонального аптечного підприємства. Результати анкетування проаналізовано за допомогою методів статистики, порівняння та узагальнення.
Результати. Під час проведення дослідження в регіональній аптечній мережі щодо думки персоналу та їх відношення до
постійного навчання в системі безперервного професійного розвитку було опрацьовано 147 анкет респондентів. Установлено, що
понад 55% респондентів стверджують, що вважають свій професійний рівень недостатньо високим та потребують постійного
навчання. Респондентами також було визначено, що підвищення кваліфікації матиме позитивний вплив на продуктивність праці,
якість обслуговування споживачів мережі та у більшості співробітників зміниться ставлення до своєї компанії і з`явиться творчий
підхід до роботи.
Висновки. Фармацевтичні працівники позитивно ставляться до постійного навчання як до чинника, який сприятиме збільшенню
продуктивності та ефективності праці й поліпшення якості фармацевтичного обслуговування населення.
Introduction. The continuous development of the pharmaceutical labor market leads to an increase in the level of competition, which
in turn causes the need to create new jobs and change the strategy of the enterprise itself. Constant rapid changes in both internal and
external factors of the functioning of pharmaceutical organizations lead to the fact that a personnel training is one of the key elements in
personnel policy.
Purpose and task: by means of a questionnaire, conduct an expert assessment of the attitude of the staff of pharmacy institutions
to continuous training in the system of continuous professional development and analyze one of the main directions of increasing the
competitiveness of pharmaceutical enterprises – personnel training, determine the most effective forms of continuous training.
Research materials and methods. The research material was the data of an anonymous questionnaire survey of 147 specialists of a
regional pharmacy enterprise. The results of the questionnaire were analyzed using statistical methods, comparison and generalization.
Results: during the research in the regional pharmacy network, regarding the opinion of the staff and their attitude to continuous training
in the system of continuous professional development, 147 questionnaires of respondents were processed. It was established that more than
55% of respondents claim that their professional level is not high enough and that they need constant training, while noting that professional
development, in turn, will have a positive effect on labor productivity, on the quality of service to network clients, that the attitude of most
employees towards their company will change and a creative approach to work will appear.
Conclusions: pharmaceutical workers have a positive attitude to continuous training as a factor that will contribute to increasing
productivity and efficiency of work and improving the quality of pharmaceutical service to the population.