Метою дослідження було провести аналіз досвіду післядипломного навчання з гінекологічної ендоскопії на циклі спеціалізації “Ендоскопія” (для лікарів-гінекологів) для удосконалення і підвищення ефективності та якості навчаль-ної програми. Унавчальних групах не повиннобути більше 2–3 лікарів-курсантів. Лише за таких умовможна досягнути такогорівня підготовки, щоб самостійно визначати показання та протипоказання до ендохірургічних втручань при гінекологічних захворюваннях, а також виконувати операції І–ІІ рівня складності. Щоденно під час навчання завдяки малокомплектності групи всім курсантам була надана можливість участі в операціях як асистентів на початку навчання, і як хірурга – при завершенні циклу. Також курсанти є носіями інформації, про що свідчить той факт, що в деяких випадках пройшли курс навчання декілька співробітників з одного закладу або з одного міста. Впровадження наведених заходів дозволить значно підвищити рівень підготовки фахівців та якості медичної допомоги населенню України.
The aim of the study was to analyze the experience of post-graduate training in gynecologic endoscopy on the cycle of specialization “Endoscopy” (for gynecologists) to improve the efficiency and quality of the curriculum. In the study group should not be more than 2-3 dostors-students. Only under such conditions can be achieved the appropriate level of training to independently determine the indications and contraindications for endoscopic interventions as well as performing operations of I– II level of complexity. Every day during the training in small group all students were given the opportunity to participate in operations as an assistant in early learning, and as a surgeon – at the end of the cycle. Also, students are carriers of information, as evidenced by the fact that in some cases were trained several employees of one
institution or from one city. Implementing the following measures will significantly improve training and quality of medical care in Ukraine.