Короткий опис (реферат):
Вдосконалення української медичної освіти передбачає впровадження в навчальний процес новітніх технологій, узгодженість навчальних планів і програм, стимуляцію студентів до навчання та активну співпрацю викладача і студента. Однак, при цьому важливо враховувати думку студентів щодо чинників, які негативно впливають на успішність та перебіг навчання. Методом анонімного анкетування було проведено опитування студентів Одеського національного медичного університету – в перші 1–2 тижня навчання першого курсу (192 осіб) і перед державними іспитами випускного курсу медичних факультетів (190 осіб) (вибірка випадкова гніздова, репрезентативна за віком і статтю, помилка вибірки становить не більше 3,5%). Оцінка результатів опитування проводилась шляхом ранжування впливу 12 чинників (брак часу; матеріальне становище; незадовільні житлові умови; відсутність інтересу до навчання; упереджене ставлення викладача; поганий “мікроклімат” в групі; байдужість викладача до навчального процесу; погане матеріальне забезпечення навчального процесу; нерівність студентів у навчальному процесі; недостатня кваліфікація викладача; погана організація навчального процесу; занадто великий об’єм навчального матеріалу) за пріоритетністю (з першого по дванадцяте місце) на основі розрахунку середнього балу. Бали нараховувалися в залежності від місця кожного чинника в структурі ранжирування: 1 місце – 12 балів, 2 місце – 11 балів, ... останнє місце – 1 бал. Визначали місце чинника у ранжуванні, середній бал та відсоток першого місця.