Метою дослідження була оцінка впливу застосування творів образотворчого мистецтва при викладанні дисципліни «стоматологія дитячого віку» на мотиваційні та виконавчі функції лікарів-курсантів. Дослідження проведене на базі кафедри загальної стоматології Одеського національного медичного університету у 2019–2023 рр. Опитано 123 лікарі, які проходили навчання на циклах спеціалізації, стажування та тематичного удосконалення за фахом «Дитяча стоматологія», в тому числі 65 осіб, у яких під час викладання розділу використовували матеріали образотворчого мистецтва (основна група). Решта 58 осіб, в яких навчальні матеріали – твори образотворчого мистецтва не застосовували, склали контрольну групу. Аналізували академічну успішність курсантів. Оцінку мотивації проводили за допомогою опитувальника J. Seal et al. (2000), оцінку виконавчих функцій – за допомогою тесту з перекладанням кілочків (Grooved Pegboard Test). статистична обробка одержаних результатів проводилася за допомогою програмного забезпечення MS Excel (MicroSoft Inc., сША). За академічною успішністю курсанти основної та контрольної груп не відрізнялися. У курсантів основної групи рівень мотивації суттєво (t=5,3, р=0,001) зріс ((80,8±0,6) бала) порівняно з контролем ((75,2±1,1) бала). Відмінності за результатами GPT між групами були відсутні – в середньому для домінантної руки час виконання тесту склав (66,6±2,3) с в основній групі та (68,7±3,8) с – у контрольній. Для недомінантної руки час виконання тесту склав (71,2±2,2) с та (72,5±2,5) с відповідно (р>0,05). Висновки: 1. Застосування творів образотворчого мистецтва при викладанні дисципліни «стоматологія дитячого віку» позитивно впливає на мотивацію до навчання. 2. Виконавчі функції курсантів ймовірно визначаються попереднім життєвим досвідом, одержаною освітою і не залежать від візуального контенту.
The purpose of the study was to assess the impact of the use of works of fine art in the teaching of the discipline “Pediatric
Dentistry” on the motivational and executive functions of cadet doctors.
The study was conducted on the basis of the Department of General Stomatology of the Odesa National Medical University in 2019–
2023. 123 doctors who passed the cycles of specialization, internship and thematic improvement in the specialty “pediatric dentistry”
were interviewed, including 65 people who used visual arts materials during the teaching of the section (the main group). The remaining
58 doctors, whose educational materials did not use works of fine art, made up the control group.
The academic performance of the doctors was analyzed. Motivation was assessed using the questionnaire by J. Seal et al. (2000),
assessment of executive functions using the Grooved Pegboard Test (GPT). Statistical processing of the obtained data was carried out
using MS Excel software (MicroSoft Inc., USA).
The doctors of the main and control groups did not differ in academic performance. In the doctors of the main group, the level of motivation
increased significantly (t=5.3, p=0.001) (80.8±0.6 points) compared to the control (75.2±1.1 points). There were no differences according
to the GPT results between the groups – on average, the test performance time for the dominant hand was 66.6±2.3 s in the main group and
68.7±3.8 s in the control group. For the non-dominant hand, the test performance time was 71.2±2.2 s and 72.5±2.5 s, respectively (p>0.05).
Conclusions: 1. The use of works of fine art in the teaching of the discipline “Dentistry of childrenʼs age” has a positive effect on
the motivation to study.
2. Executive functions of doctors are probably determined by previous life experience, education received, and do not depend on
visual content.