Мета роботи: проаналізувати можливості застосування розробленої конструкції канатної переправи та нош корабельних для
евакуації поранених, травмованих та хворих через водні перешкоди.
Матеріали і методи. Ми пропонуємо використовувати ноші корабельні, на які фіксується апарат штучного вентилювання легень.
Транспортування поранених, травмованих та хворих проводили через запропоновану конструкцію канатної переправи. Оригінальну конструкцію канатної переправи та нош корабельних застосовували для евакуації поранених, травмованих та хворих
через водні перешкоди. Процес евакуації складався з 3-х напрямків: організаційного, медичного та технічного.
Результати досліджень та їх обговорення. Залежно від навченості та злагодженості роботи час переправи складає від 40 с до
5 хв, у середньому цей показник складає (90±30) с. При переправі стабільних поранених, травмованих та хворих, які не потребують додаткового медичного супроводу, час евакуації складає у середньому (60±10) с. При надходженні пораненого, травмованого
або хворого, який потребує медичного супроводу, термін транспортування становить (4,0±0,5) хв. Застосування оригінальної конструкції переправи дозволяє скоротити час евакуації в середньому на (2,0±0,1) год. Пропускна здатність складає 12 поранених,
травмованих та хворих за годину та 280 за добу. В такий спосіб було організовано 2 переправи. Важливо, що подібна конструкція
переправи за допомогою нош корабельних була вперше в Україні зібрана та організована в Харківській області. Запропонована
конструкція канатної переправи та використання нош корабельних для евакуації поранених, травмованих та хворих через водні
перешкоди були застосовані для переправи тяжких та середнього ступеня тяжкості пацієнтів. Застосування запропонованої конструкції канатної переправи та нош корабельних для евакуації поранених, травмованих та хворих через водні перешкоди сприяє
скороченню часу евакуації та покращує якість надання медичної допомоги.
The aim of the work: to analyze the possibilities of using the developed rope crossing and ship stretchers for wounded, injured and sick
persons evacuating across water barriers.
Materials and Methods. We proposed the use of ship’s stretchers on which the device for artificial lungs ventilation was fixed. Transportation of the wounded, traumatized and sick persons was carried out using the proposed rope crossing. The original construction of the
rope crossing and the ship’s stretcher were used to evacuate the wounded, injured and sick persons through water barriers. The evacuation
process consisted of 3 directions: organizational, medical and technical.
Results and Discussion. Depending on the training and coordination of work, the crossing time is from 40 sec to 5 min, this average
indicator is equal to (90±30) sec. When crossing the stable wounded, injured and sick people who do not need additional medical support,
the average evacuation time equals to (60±10) sec. Upon arrival of a wounded, injured or sick person who needs medical assistance, the
transportation time is (4.0±0.5) min. The use of the original construction of the crossing allows to reduce the evacuation time by an average
of (2.0±0.1) hrs. Throughput capacity is 12 wounded, injured and sick persons per hour and 280 per day. In this way, 2 crossings were
organized. It is important that a similar construction of a crossing with the help of ship’s stretchers was assembled and organized firstly in
Ukraine in the Kharkiv region. The proposed construction of the rope crossing and the use of ship’s stretchers for wounded, traumatized
and sick persons evacuating across water barriers were applied to the crossing of heavy and moderate patients. The use of the proposed
cable crossing design and ship stretchers for wounded, injured and sick persons evacuating across water barriers leads to a reduction in
evacuation time and improves the quality of medical care.