Дистанційна форма навчання (ДН) до сих пір залишається однією з гострих та
найбільш обговорюваних проблем в вищій медичній освіті. Але внаслідок пандемії
COVID'19 було прийняте рішення щодо організації дистанційного навчання в ме'
дичних вищих навчальних закладах із використанням дистанційних освітніх техно'
логій та створення умов для успішної роботи інформаційно'освітнього середови'
ща. Але й після послаблення карантину у світі стало зрозуміло, що людство пере'
ишло на нову стадію розвитку, де дистанціине навчання буде відігравати велику
роль. Тому важливо проаналізувати результати дистанціиного навчального проце'
су и визначити пріоритетні шляхи розвитку онлаин'освіти.
Застосування методів дистанційного навчання в умовах карантину при відсут'
ності можливості очного навчання є життєво необхідним для отримання знань сту'
дентами'медиками на клінічних дисциплінах, зокрема «психіатрії». У статті наведе'
но принципи впровадження дистанційного навчання студентів із предмету «психі'
атрія» та його особливості. Проведення ДН на клінічних дисциплінах вимагає само'
вдосконалення обох сторін'учасниць процесу, — як викладача, так і студентів. На
студента, що навчається дистанційно, накладається велика ступінь відповідальності
в плані підготовки до занять, однак компенсується відсутністю витрати часу на до'
рогу і можливістю навчатися в комфортних для нього умовах. Дистанційна освіта
сприяє підвищенню самореалізації та автономії студента'медика, розвитку його
особистості. Для покращення якості ДН викладачам треба забезпечити зворотній
зв’язок із студентами та розширювати психологічну і психіатричну медіатеку (на'
вчально'пізнавальні, науково'популярні фільми з психіатрії, наркології і психології,
відеоматеріали науково'практичних конференцій, симпозіумів, семінарів, відеоза'
писи огляду пацієнтів та ін.).
Distance learning (DL) still remains one of the acute and most discussed problems
in higher medical education. But as a result of the COVID'19 pandemic, it was decided
to organize distance learning in medical higher education institutions using distance
learning technologies and create conditions for the successful operation of the
information and educational environment. But even after the relief of quarantine in the
world, it became clear that humanity has entered a new stage of development, where
distance learning will play an important role. Therefore, it is important to analyze the
results of the distance learning process and determine the priority ways for the
development of online education.
The use of distance learning methods in conditions of quarantine and lost the
possibility of full'time education is vital for the acquisition of knowledge by medical
students in clinical disciplines, in particular “psychiatry”. The article describes the
principles of introducing distance learning for students on the discipline of “psychiatry”
and its features. Conducting DL in clinical disciplines requires self'improvement on both
sides of the process — the teacher and the students. A distance educated student is
imposed a great degree of responsibility in terms of preparation for classes, however, it
is compensated by the remove of travel time and the opportunity to study in a
comfortable environment. Distance education contributes to the increase of self'
realization and autonomy of the medical student, the development of his personality.
To improve the quality of DL, teachers need to provide feedback with students and
expand the psychological and psychiatric media library (educational, popular'science films
on psychiatry, narcology and psychology, video materials of scientific and practical
conferences, symposium, seminars, video recordings of patient examinations, etc.)
Дистанционная форма обучения (ДО) до сих пор остается одной из острых и
наиболее обсуждаемых проблем в высшем медицинском образовании. Но в ре'
зультате пандемии COVID'19 было принято решение об организации дистанцион'
ного обучения в медицинских высших учебных заведениях с использованием дис'
танционных образовательных технологий и создании условий для успешной рабо'
ты информационно'образовательной среды. Но и после ослабления карантина в
мире стало понятно, что человечество перешло на новую стадию развития, где
дистанционное обучение будет играть большую роль. Поэтому важно проанализи'
ровать результаты дистанционного учебного процесса и определить приоритетные
пути развития онлайн'образования.
Применение методов дистанционного обучения в условиях карантина при
отсутствии возможности очного обучения является жизненно необходимым для
получения знаний студентами'медиками на клинических дисциплинах, в частности
«психиатрии». В статье приведены принципы внедрения дистанционного обучения
студентов по предмету «психиатрия» и его особенности. Проведение ДО на кли'
нических дисциплинах требует самосовершенствования обеих сторон'участниц
процесса, — как преподавателя, так и студентов. На студента, обучающегося дис'
танционно, накладывается большая степень ответственности в плане подготовки
к занятиям, однако компенсируется отсутствием затраты времени на дорогу и воз'
можностью учиться в комфортных для него условиях. Дистанционное образование способствует повышению самореализации и автономии студента'медика, разви'
тию его личности. Для улучшения качества ДО преподавателям надо обеспечить
обратную связь со студентами и расширять психологическую и психиатрическую
медиатеку (учебно'познавательные, научно'популярные фильмы по психиатрии,
наркологии и психологии, видеоматериалы научно'практических конференций,
симпозиумов, семинаров, видеозаписи осмотра пациентов и др.).