З дистанційним форматом науковий світ зіткнувся задовго до пандемії COVID-19. Cьогодні згідно з існуючими обмеженнями на
відвідування громадських установ відповідно до сучасних проблем із безпекою, що продовжують діяти, постає питання, чи не призведе чергова криза до трансформації університетів в онлайн-інститути. Головним завданням залишається зробити досвід здобувачів
вищої освіти (ЗВО) цікавим, ефективним та безпечним. Здатність створити інтерактивне навчання в онлайн або змішаному форматі
буде визначати якість знань і навичок майбутніх фахівців. Перед ЗВО у свою чергу теж стоять складні завдання, адже вони мають
знайти ефективний спосіб не лише навчатися у новому середовищі, а й підготуватися до входження до професії за абсолютно нових
умов, яких поки що ніхто до кінця не розуміє.
У статті наведено принципи організації за допомогою платформи MS Teams дистанційного та змішаного навчання здобувачів
вищої освіти з предмету «психіатрія», представлені його позитивні та негативні риси, його особливості. Однак, навіть існуючий
рівень розвитку цифрових технологій не дозволяє повною мірою замінити можливості очного навчання майбутніх лікарів, особливо
щодо формування професійних практичних навичок (курація хворих).
Зважаючи на це, дистанційний формат навчання можливий лише як екстрений, вимушений, захід, а як перспективний напрямок
розглядається гібридна, або змішана форма освіти.
The scientific world encountered the online education long before the COVID-19 pandemic. Today, on behalf to restrictions on visiting
public institutions due to existing security problems that still exists, the question arises whether another crisis will not lead to the transformation
of universities into online institutions. The main task remains to make the experience of students of higher education interesting, effective and
safe. The ability to create an interactive experience in an online or mixed format will determine the quality of knowledge and skills of future
professionals. Higher education institutions, in turn, also face difficult tasks, because they have to find an effective way not only to learn in a
new environment, but also to prepare for entry into the profession under completely new conditions that no one fully understands yet.
The article presents the principles of organization distance and mixed education in the discipline “Psychiatry” using the MS Teams
platform, presents its positive and negative features, its peculiarities. However, even the existing level of development of digital technologies
does not allow to fully replace the possibilities of face-to-face training of future doctors, especially regarding the formation of professional
practical skills (curation of patients).
Taking this into account, the distance learning format is possible only as an emergency, forced measure, and a hybrid or mixed form of
education is considered as a perspective direction.