Стаття присвячена проблемі психологічної адаптації
інтернів-стоматологів та викладачів вищого навчального закладу до умов війни. У статті представлена
об’єктивна оцінка психологічного стану суб’єктів пізнання і викладачів в перші дні війни. Підкреслюється,
що виявлені емоційні, поведінкові та інтелектуальні
прояви стресу у інтернів є закономірною реакцією на
події, що виходять за рамки їх звичайного життєвого
досвіду. У статті робиться наголос на тому, що виважена поведінка викладачів є проявом їх твердої високоморальної позиції.
Зазначається, що в реаліях сьогодення особливого
значення набуває осмислення особистістю свого внутрішнього світу, пошук тих психологічних ресурсів,
які здатні їй допомогти витримувати й долати важкі
життєві ситуації.
Вказується, що проблема адекватного реагування
на стресові ситуації суб’єктів пізнання успішно
вирішується за рахунок їх звернення до моральних цінностей та активізації внутрішніх ресурів –
інтелектуальних,емоційних і вольових.
The article is devoted to the problem of psychological
adaptation of dental interns and teachers of a higher
educational institution to the conditions of war. The article
presents an objective assessment of the psychological state
of subjects of knowledge and teachers in the first days of
the war. It is emphasized that the revealed emotional,
behavioral and intellectual manifestations of stress in
interns are a natural reaction to events that go beyond
their usual life experience. The article emphasizes that the
measured behavior of teachers is a manifestation of their
firm high moral position.
It is noted that in today's realities, a person's understanding
of his inner world, the search for those psychological
resources that can help him endure and overcome difficult
life situations is of particular importance.
It is indicated that the problem of adequate response to
stressful situations of cognitive subjects is successfully
solved due to their appeal to moral values and activation of
internal resources – intellectual, emotional and volitional.