dc.description.abstract |
Основним викликом, що стоїть перед суспільством знань, є створення
колективного інтелекту: інтелект суспільства в цілому важливіший, ніж просто
суспільство, що складається з кількох індивідуальних інтелектів.
Сьогодні ідеалом освіти є креативність: здатність до навчання та
готовність упродовж усього життя стикатися з новою інформацією,
технологіями, викликами. Освіта для сталого розвитку стала парадигмою для
перегляду та переорієнтації сучасної освіти. Ця освіта має на меті сприяти
стійкості особистої цілісності. Ми повинні бути здатними оцінювати та
здійснювати соціальні зміни, тому що успішне досягнення сталого розвитку потребує таких принципів: усвідомлення виклику, добровільне вжиття заходів,
прийняття колективної відповідальності та формування конструктивного
партнерства. В певному сенсі освіта має вести до розширення можливостей:
завдяки освіті люди повинні бути здатними вирішувати складні питання та
ефективно діяти відповідно до обраних рішень, а це, відповідно, передбачає
здатність впливати на правила гри будь-яким із доступних варіантів. Таким
чином, освіта полягає у розвитку не тільки особистих, а й суспільних якостей;
це розвиток соціальної свідомості: усвідомлення того, як працює суспільство,
знання того, як воно структуроване, і відчуття особистої волі, що дозволяє
діяти. |
uk_UA |