Статтю присвячено проблемі формування професійного іміджу майбутніх лікарів. Проаналізовано сучасний стан проблеми. Представлено теоретичний аналіз дефініцій «імідж», «професійний імідж лікаря», «професійна компетентність лікаря», «інформаційно-комунікативна компетентність», «професійно-комунікативна культура», «соціальна компетентність». Розглянуто види і функції іміджу. Наведено тлумачення поняття «іміджелогія». Зазначено, що професійний імідж майбутнього лікаря – це цілісний образ конкурентоспроможного випускника закладу вищої медичної освіти, якому властиві сформованість професійної, соціальної, інформаційно-комунікативної компетентностей, володіння професійно-комунікативною культурою. Це образ, який визначає рольову відповідність випускника ЗВМО до вимог його професії, стандартів ЄС в умовах медичної реформи України. У результаті проведеного аналізу наукових джерел визначено структуру професійного іміджу у контексті підготовки майбутніх лікарів: 1.Професійна компетентність. 2. Професійно-комунікативна культура. 3. Інформаційно-комунікативна компетентність. 3. Соціальна компетентність. Обґрунтовано вибір методологічних підходів (аксіологічний, компетентнісний, міждисциплінарний, особистісний) у процесі формування професійного іміджу майбутніх лікарів. У межах міждисциплінарного підходу було визначено такі дисципліни: «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Історія України та української культури», дисципліна за вибором «Народна психологія». Авторами відзначається, що науково-методична робота з формування професійного іміджу майбутніх лікарів повинна містити тренінги, конференції, ділові ігри, науково-практичні семінари. Особливу увагу необхідно приділити заходам, які створюють умови для самопрезентації: творчі конкурси, диспути, брейн-ринги тощо.
The article is devoted to the problem of forming the professional image of future doctors. The current state of the problem is analyzed. Theoretical analysis of the definitions "image", "professional image of a doctor", "professional competence of a doctor", "information and communication competence", "professional and communicative culture", "social competence" is presented. Types and functions of image are considered. An interpretation of the concept of "imageology" is given. It is noted that the professional image of the future doctor is the image of a competitive graduate of higher medical education, which is characterized by the formation of his professional, social, information and communication competencies, mastery of professional and communicative culture. This is a holistic image that determines the role compliance of the graduates of institution higher medical education with the requirements of his profession, EU standards
in the context of medical reform in Ukraine. As a result of the analysis of scientific sources the structure of professional image in the context of preparation of
future doctors is defined: 1. Professional competence. 2. Professional and communicative culture. 3. Information and communication competence. 3. Social competence. The choice of methodological approaches (axiological, competence, interdisciplinary, personal) in the process of forming the professional image of future doctors is substantiated. Within the interdisciplinary approach, the following disciplines were identified: "Ukrainian language (for professional purposes)", "History of Ukraine and Ukrainian culture", the elective discipline "Folk Psychology". The authors note that scientific and methodological work on the formation of the professional image of future doctors should include trainings, conferences, business games, scientific and practical seminars. Particular attention should be
paid to events that create conditions for self-presentation: creative competitions, debates, brain-rings, etc.